Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.03.2009 22:47 - Джон Кийтс до Фани Браун, 8 юли 1819
Автор: rossi01 Категория: Изкуство   
Прочетен: 6570 Коментари: 4 Гласове:
1

Последна промяна: 12.03.2009 22:50


Мое сладко момиче,

Писмото ти ме зарадва повече, отколкото всичко друго на света би могло освен теб самата; всъщност съм доста изумен, че нечие отсъствие може да повлияе толкова много върху моите чувства. Дори когато не мисля за теб, усещам нежността и прелестният ти характер как те се прокрадват върху мен. Открих, че всичките ми мисли през нещастните ми дни и нощи не са ме излекували напълно от любовта към Красотата, а са я направили още по - силна; открих, че съм нещастен от факта, че не си с мен - или по - скоро от факта, че трябва да продължавам да дишам и да понасям това затъпяващо състояние, което не може да бъде наречено Живот. Преди не осъзнавах каква точно е любовта, която събуди в мен и какво изпитвам към теб; не вярвах в нея; въображението ми се страхуваше, защото тя можеше да ме изгори. Но ако ти ме обикнеш от все сърце, въпреки огъня, той не може да се разгори повече, отколкото можем да понесем, а след това ще го удавим и потушим с Удоволствия. Ти спомена "ужасните хора" и ме попита дали от тях зависи дали ще те видя отново. Разбери ме правилно, любов моя. Ти така изпълваш сърцето ми, че трябва да се превърна в суров наставник, когато видя, че е възможно нещо лошо да те сполети. Никога не съм виждал нищо друго освен Радост в очите ти, Любов на устните ти и Щастие в начина, по който стъпваш по тази земя. Бих искал да те виждам само в такава обстановка, сред такива емоции, подходящи за твоята натура и влечения, иска ми се нашата любов да бъде повод за радост и част от тези удоволствия, да ти бъде приятна, а не причина за мъки и грижи. Но се съмнявам, че това ще бъде възможно, ако се случи най - лошото, нито дали ще мога да бъда достатъчно разумен, за да последвам собствените си уроци; ако видя, че решението ми ти причинява болка, едва ли ще успея. Защо да не мога да говоря за твоята красота, след като без нея едва ли бих те обикнал? Не мога да си представя как би започнала любовта, която изпитвам към теб, ако я нямаше тази красота. Може би има други видове любов, към които - казвам го без никаква насмешка - изпитвам най - дълбоко уважение и на които мога да се възхищавам; но това не е богатата, цъфтяща, пълноценна, омагьосваща любов, която би последвало сърцето ми. Така че позволи ми да говоря за твоята красота на свой собствен риск; надявам се да не бъдеш толкова жестока към мен, че да изпиташ силата и върху някой друг. Казваш, че се страхувам да си помисля, че може да не ме обичаш - с тези думи ме караш да копнея да бъда по - близо до теб. Тук упражнявам непрекъснато таланта си, не минава и ден, без да изпълня няколко страници с бели стихове или без да съчиня изкусни рими; тук е мястото да ти призная (след като така и така съм стигнал до тази тема), че те обичам още повече, тъй като вярвам, че ти ме харесваш заради мен самия и заради нищо друго. Срещал съм жени, за които съм убеден, че биха искали да се омъжат заради Поезията, за да се отдалечат от Прозата в живота... Целувах писмото ти с надеждата, че си оставила по него сладка следа. Какво сънуваш? Кажи ми, за да разтълкувам сънищата ти.

Винаги твой, любов моя!
Джон Кийтс


Тагове:   юли,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. zaw12929 - Защо не направите текста по удобен ...
12.03.2009 22:48
Защо не направите текста по удобен за четене- по едър и ръмен!
цитирай
2. rossi01 - :)
12.03.2009 22:50
Благодаря за препоръката. Така май наистина е по - добре
цитирай
3. krassko - zaw12929 - Долу в дясно на екрана
17.06.2009 10:07
Кликваш два пъти на кръгчето пред 100% :)
Поздрави!

rossi01 - :) - Нищо не се е променило през последните два века - любовта е все така прекрасна ;)
цитирай
4. анонимен - nelly68
28.06.2010 12:46
Не бях чувала нищо за Джон Кийтс, докато не гледах филма "Bright star" тази сутрин.
Разказва се за любовта на поета и Фани. Толкова ме разчувства, че реших да прочета някои стихове. Обичам романтиката! Прекрасни са, музика за ушите!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rossi01
Категория: Изкуство
Прочетен: 339658
Постинги: 55
Коментари: 374
Гласове: 8577
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930